Opgericht door Martin Pos in 2005, heeft CYBEX zich gevestigd als leider in de sector voor kinderproducten met als doel moderne gezinnen te voorzien van de veiligste en meest comfortabele oplossingen die zijn afgestemd op hun levensstijl.
Het innovatieve assortiment van dit Duitse merk omvat kinderwagens, autostoelen, draagzakken, thuis- en woonartikelen en accessoires, allemaal gebaseerd op CYBEX’s D.S.F. Innovatieprincipe. Dit principe vertegenwoordigt een unieke combinatie van onderscheidend design, de hoogste veiligheidsnormen en slimme functionaliteit – de basis om het dagelijks leven te verbeteren “voor alle mensen van morgen”.
Deze unieke principes staan voor de kernwaarden van het merk en worden samengevat als volgt:
- Design – Het belangrijkste doel bij het ontwerpen en creëren van elk product is om een charismatisch en eigentijds lifestyleproduct te bieden zonder concessies te doen aan functionaliteit.
- Veiligheid – Veiligheid is altijd ontworpen om verder te gaan dan de standaardnormen. De focus ligt op het bieden van maximale veiligheid voor elk kind in elke situatie. Naast actieve en passieve veiligheidsmaatregelen omvat dit ook uitstekende kwaliteitsnormen voor productmaterialen die streven naar comfort en duurzaamheid.
- Functionaliteit – De intuïtieve en gebruiksvriendelijke producten van CYBEX bevatten slimme functies die ouders en gezinnen helpen om hun leven gemakkelijker te maken.
Dankzij deze aanpak heeft CYBEX sinds de oprichting meer dan 500 prijzen ontvangen voor design, veiligheid en innovatie, waaronder ADAC, STIWA, JPMA Innovation Awards, Red Dot Awards en German Design Awards. De grensverleggende prestaties van het merk worden verder vertegenwoordigd door langdurige samenwerkingen met de wereld van luxe, lifestyle en design, zoals eerder is gezien door samenwerkingen met DJ Khaled, Jeremy Scott, Karolina Kurkova en Marcel Wanders.