Menu

Garantie

Heb ik garantie?

Baby Plus heeft een uitgebreid assortiment aan baby-, kinder- en zwangerschapsartikelen bestaande uit een groot scala aan merken. Ondanks de zorg die wordt besteed aan selectie op de kwaliteit van deze artikelen, kan het gebeuren dat er defecten of klachten ontstaan. Wees er echter op gerust dat Baby Plus op al deze artikelen een garantie geeft. Dit is doorgaans de fabrieksgarantie die van de fabrikant uit wordt aangeboden, maar ook daarbuiten zoekt Baby Plus graag naar een passende oplossing binnen alle redelijkheid van de verwachte levensduur van een artikel.

Kan ik mijn artikel registreren voor (extra) garantie?

Het is soms mogelijk om grote artikelen zoals kinderwagens te registreren voor extra garantie. Baby Plus raad je aan dit altijd te doen! Registreer het artikel op de webshop van het merk (bijv. Joolz of Bugaboo). De garantievoorwaarden verschillen per merk.

Het geleverde artikel is stuk gegaan, kan ik het laten repareren?

Na de 30 dagen retourtermijn wordt een defect artikel behandeld onder de garantie. Baby Plus ontvangt graag meer informatie om je verder te helpen. Vul het contactformulier in waarin het defect duidelijk wordt omschreven. Voeg indien mogelijk foto’s/video’s toe die het defect vastleggen. Het toevoegen van dit beeldmateriaal kan het reparatie-/omruilproces versnellen. Indien het defect binnen de garantievoorwaarden valt neemt Baby Plus de reparatieaanvraag in behandeling in samenwerking met de leverancier. Het defecte artikel wordt dan volgens de garantievoorwaarden gerepareerd of omgeruild.

Is reparatie gratis?

Ja, mits het binnen de garantietermijn valt en het artikel gebruikt is op de manier waarvoor het bedoeld is.

Hoe stuur ik een artikel op voor reparatie?

Volg onderstaand stappenplan om een artikel op te sturen voor reparatie.

  • Stap 1 – Neem contact op  met de klantenservice. Houd het ordernummer en/of factuur bij de hand.
  • Stap 2 – Je ontvangt informatie van de klantenservice over het specifieke reparatie-aanmeldproces van het artikel.
  • Stap 3 – Stuur het artikel in een stevige doos naar Baby Plus of de leverancier. De klantenservice informeert je waar het artikel naar toe moet.
  • Stap 4 – De klantenservice informeert je over de status van jouw reparatie.

Gaat het om de reparatie van meubels? Afhankelijk van de grootte van de meubels worden deze door Baby Plus opgehaald of word je gevraagd deze zelf naar een PostNL-punt te sturen. De klantenservice informeert je hierover.

Wat is de status van mijn reparatie?

Baby Plus informeert je over de status van jouw reparatie-aanvraag. Er wordt gestreefd om je aanvraag zo snel mogelijk af te handelen. Duurt dit langer dan 14 dagen dan brengt Baby Plus je hiervan op de hoogte.

Heb ik garantie op gerepareerde artikelen?

Ja, ook op een reparatie heb je garantie. De garantieperiode op een reparatie is afhankelijk van het product. Neem voor de exacte garantietermijn contact op met de klantenservice.