Menu

Retourneren en omruilen online bestelling

Slide

Wat is de retourtermijn?

Artikelen die je via de webshop hebt gekocht kun je binnen 30 dagen na ontvangst aan het magazijn retourneren.

Is retourneren gratis?

Je kunt een bestelling kosteloos terugsturen naar het magazijn van Baby Plus.

Hoe stuur ik een online bestelling retour?

Wil jij een online bestelling retourneren? Dan kun je per mail of telefonisch contact opnemen met de klantenservice. Je ontvangt een retourlabel per mail om het pakket kosteloos retour te sturen. Voeg de pakbon toe aan het pakket, zo heeft Baby Plus alle gegevens bij de hand om de retour snel te verwerken. Let op: verwijder de originele pakketzegel die Baby Plus op de doos heeft geplakt voordat je het pakket retour stuurt.

Kan ik een winkelaankoop terugsturen naar het magazijn van Baby Plus?

Nee, dat is niet mogelijk. Het is alleen mogelijk om winkelaankopen terug te brengen naar de Baby Plus-winkel. Meer informatie over het retourneren van je winkelaankoop vind je hier.

Wat zijn de voorwaarden om een online bestelling retour te sturen?

Indien je de artikelen wil retourneren word je verzocht om de verpakking van de artikelen te bewaren en de artikelen in een zo oorspronkelijk mogelijke staat te retourneren. Voeg de pakbon toe aan het pakket. Geretourneerde artikelen worden alleen in behandeling genomen indien deze onbeschadigd en ongebruikt zijn. Neem in geval van twijfel binnen 30 dagen contact op met de klantenservice.

Waar vind ik het retourlabel?

Neem contact op met de klantenservice en je ontvangt het retourlabel per e-mail.

Ik ben de pakbon of factuur kwijt, kan ik mijn bestelling nog retourneren of ruilen?

Indien je de pakbon kwijt bent, noteer dan het bestelnummer, naam en adres op een briefje en plaats deze in het retourpakket. Zo heeft Baby Plus de benodigde gegevens bij de hand om de retourzending te verwerken. Je vindt het bestelnummer in de orderbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen.

Wat is de status van mijn retour?

Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de status van jouw retour. Zodra jouw retourzending is ontvangen, ontvang je een bevestiging per e-mail. Daarna wordt het aankoopbedrag teruggestort.

Ik wil meubels retourneren of omruilen, hoe werkt dat?

Voldoen de meubels aan de retourvoorwaarden (in originele verpakking en ongebruikte staat) dan is het mogelijk deze te retourneren. Afhankelijk van de grootte van het meubel, breng je deze zelf terug naar een PostNL punt of wordt het meubelstuk opgehaald. Neem contact op met de klantenservice om jouw retourmelding van meubels aan te melden. De klantenservicemedewerkers informeren je over de retourwijze. Als meubels worden opgehaald, worden deze zo snel mogelijk opgehaald door Baby Plus. Let op: dit kan enkele dagen duren vanaf het aanmelden van de retour.

Ik heb mijn bestelling geretourneerd of geannuleerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Na ontvangst van de retourzending worden het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 30 dagen na het aanmelden van de retour, teruggestort. Voor terugbetaling wordt hetzelfde betaalmiddel gebruikt als bij de betaling, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor jou.

Kan ik een artikel ruilen?

Valt de kleur van het artikel niet in de smaak en wil je liever aan andere kleur? Neem contact op met de klantenservice om het artikel te ruilen. Als het gewenste artikel niet op voorraad is, helpt Baby Plus je graag om een alternatief te vinden. Als de waarde hoger of lager uitvalt, wordt het bedrag verrekend. Je ontvangt een betaallink om het resterende bedrag te betalen of een deel van je geld terug.

Wat is de status van mijn omruiling?

Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de status van jouw omruiling. Zodra jouw retour gestuurde bestelling ontvangen is en het nieuwe artikel is opgestuurd, ontvang je een bevestiging per e-mail.